Saturday, September 11, 2010

Raya ke-2

weeeeee..raya ke-2 nk cite ape ek..pagi2 aku dh bngun awal..6:45am..awal ke bg korang..bg aku awal laa tu.lpas solat subuh trus perut aku lapa..smalam tak makan ape sbb raya pnye psal.pegi cari kat dapur..ape pon tak de.tak leh jadi ni..pegilah aku merayap umah2 makcik sblah cari sesuap nasi.huuu..pegi umh makcik aku yg buat nasik dagang smalam..trus g dapur..tnya ade nasik dagang lg tak..dia ckp ade..trus aku tanpa bnyk tanya amik pinggang trus cedok nasik ngn lauk.huhauhau...lapa pnyer psal..amik gulai tu tgk cam pelik je gulai ni..tnya makcik..ni gulai dah perangat lum smalam tkot erak je..dia ckp dah.aku amik bnyk2..hahahha..tamak pnyer psal..lpas tu amir air kickapoo..giler minum air gas pagi2 buta..lpas je mkn trus perut aku sakit.huwaaaa..
Lepas tu tgk jam baru kol 8am..gler ape nk g beraya umah orang time ni..confirm kwn2 aku tgh tdor lg.diorang same je spesis ngn aku..aku pon amik bantal tdor balik.ZzZzZZz..kol 11am adik aku gerak nk g beraya umah sdara..

Abis je beraya umh sdara..amik gambar kat kawasan tu..aku pegi gak cari lokasi bersejarah tu tapi tak jumpa pon.huuuu..mane ntah.hahaha..nnti aku cite Pantai Sabak (kg aku) & Pantai Kuala Pak Amat ni kawasan Jepun mendarat dan berperang..


Petang tak wat ape2..nk g beraya umh member mlas lak..chatting ngn fb je laa ptng2 smpai magrib..ZzzzZ..malam kini telah berlabuh..wuuuu..spupu aku ajak g Majlis Anak Kelantan Di Perantauan dkt Kelantan Trade Center (KTC).Tiap2 tahun aku g majlis ni sebagai tanda sokongan kepada kerajaan negeri Kelantan..weeeeeeeee

Nak tnjuk gmbar sket aku g sane..best2..bangga menjadi anak Kelantan.

Menteri Besar Kelantan
Persembahan Dikir Barat




Bergambar dgn tok guru yang disayangi
Bangga siot dpt bergambar dgn tokguru..walaupon beliau tidak melihat kamera.hee.sorry tok guru sebab kaco makan.hahahah..Beliau adalah idola aku..walaupon tidak mampu menjadi seperti beliau tetapi aku tetap akan mencontohi beliau..tokguru adalah terbaik!!!


4 comments:

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

haha, apsal x peluk2 ke tok guru, wat peace ke br best

Al-hilmi said...

huuu..nk peluk klu bleh..tp bodyguard ade..tu pon xleh dkt sgt.hee..nk wat gak peace tu tp ramai lak orng tgk..malu2

elyaa said...

tergelak sorang aku bace blog ko nih..kehehehehe....bagusla..sekurang2 nye idup ko dipenuhi dgn bende berfaedah..hahaha

Al-hilmi said...

hahaha..faedah laa sgt..blog aku ni xpromote kat orng lain..member2 je.kira nya member2 bleh tau perjalanan hidup aku.cewah..hahaha