Sunday, September 5, 2010

I love my budgie

Weeee..lama tak update blog..bkn nye ade orang baca pon blog aku.huuuu..perasan x header aku..cantik kan.dan korang bleh agak semstinya bkn aku yg buat..mane reti daaw buat bnda ni..so credit to rina kerana tlng buat.hee

aku nk bercerita psal hobi aku..bela burung budgie..burung ni dah lama femes kat kelantan.so aku pon terikut skali ngn hobi baru..dah bnyak binatang (natey) aku bela dari kecik smpai ke besar..tp smua dah mati.hahaha..xde bakat membela kot..tp tak pe.perjuangan perlu diteruskan..cayok2.hee


Ni adalah sarang burung kat umah aku..biasa2 je sbb buat sndiri dgn abang & pakcik aku..klu peratikan bekas tapak tu adalah kolam ikan kap..tp mcm aku kata kat ats..ikan kap aku mati.huwaaa..bnyk duit bis beli ikan kap.tp last2 mati..berbalik kpd burung budgie ni aku bela tahun lepas lg..mula2 beli 2 pasang. sapasang rm50..mahal2.tp skrang dah beranak pinak..wuuu..tu yg best bela..nikmat bila natey ni bertelur..Ada 2 sarang dlm sabut kelapa..tgk anak2 dia comey2..tp yg kaler putih tu mak dia..burung ni menetas 4 ekor..yg lain dah keluar sarang..



Skarang ni ade lebih kurang 8 ekor dlm sarang..pagi2 je mesti bising bnyi burung..best2..pagi aku dgn tak mandi trus g kat srang tgk burung..hee..so layanz~

2 comments:

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

patutla abes natey mati, tuan die x mandii

Al-hilmi said...

natey tu suka aura tuan dia...hahaha